چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

« سفر » نامه

سفر تو امروز
خبر از جنس فراموشی داشت
و دلت
به هوای خبر وصل جدید
رو به دروازه تنهایی داشت
سفرت خوش باشد
که تو تنهایی و ما تنهاتر
و دلت گرم به اندازه‌ی عشقی که هنوز
زیر قلبم نفس لحظه شماری دارد
(م.م)

اعتقادم اینه که وقتی ادم کاری را میکنه که دلش میخواسته ٬ باید مسئولیت کارش را بپذیره !

پ.ن۱ : قبول ! من اشتباه کردم !!
پ.ن۲ : جالبه نه ؟! یه روزخوشحالیم که با هم « خاطره » میسازیم !! روز بعد همون خاطره ها باعث « آزار » میشه !!!
پ.ن۳ : یه تصمیم گرفتم !! ولی وقتی خواستم شروع کنم پیغام داد « دو ماه دیگه جواب داده میشود  ! » .

« پَست » نامه

برای اخرین بار ، خواهم شمرد
خراشهای قلبم را !
برای اخرین بار ، خواهم دید
له شدن قلبم را !
پس « پَست » منم !!
برای اخرین بار ، خواهم شنید
صدای تپش قلبت را !
برای آخرین بار خواهم دید
دور شدن قلبت را !
پس « پَست » منم !!
و مرور میکنم خاطره ها یم را ...
اما اینبار ...
نمیخواهم خاطره باشم !
نمیخواهم خاطره سازم !
پس « پَست » منم !!

 

    تو مسیری میریم که راه را نمشناسیم ! در بین راه متوجه میشیم که راه اشتباه است ! سه  گزینه داریم : 1-  بر میگردم و مسیر را از جایی که مطمئنم درست است ادامه میدم . 2- به راهمون ادامه میدهیم ، تا ببینیم که راه به کجا ختم میشه 3- به بیراهه میزنی شاید به مسیر دیگری برسی ...

پ.ن : بعضی وقتها تو موقعیتی قرار میگیریم و کاری را انجام میدیم  ! بعدش فکر میکنیم که  کارمون « اشتباه » بوده  ، واسه جبرانش دست به کاری میزنیم که مطمئنا « غلط » است !


 بعضی وقتها اتفاقاتی رخ میده که اگه ادم با خودش روراست باشه به خباثت و رزالت (رضالت ، رظالت ) خودش پی میبره ! شاید این خصلت ریشه در عقده های روانی و هواهای نفسانی داشته باشه ... ولی هرچه هست مثه ویروس تو جامعه  داره رشد میکنه .
مغازه دارهای نجف عادتی که داشتند این بود که اصلا به صورت مشتری هاشون نگاه نمیکردند ! میخواد مشتریشون زنی با سن بالا باشه یا دختر جوان یا ... ( الحق هم که بعضی از دخترهای عرب واقعا زیبا هستند ! ) ولی کافیه یه خانوم چادری بچه بغل تو یکی از پاساژهای تهران مشغول خرید باشه !! ... و ... بقیه مثالها  ...


پ.ن1 : بد حجابها طی تحقیقات پلیس 4گروهند : 1- افراد فاقد هویت 2- بیماران روانی 3- منحرفین اخلاقی 4- گروههای هیجان مدار (بدون شرح - چلچراغ-25/1/86)
پ.ن2 : متن مصاحبه مطبوعاتی سردار رادان درباره مبارزه با بدحجابی – ایسنا
پ.ن3: میگیریم ، میبریم ، میکوبیم ، پس هستیم ! ( منظورم ابگوشته ! هرگونه برداشت سیاسی شدیدا و قویا رد میشود )

« انتظار » نامه

با امید خطهایم را خواهم شمرد
خطهایی که بر قلبم کشیده ام
« انتظار » ش زیباست
« انتظار » آزادی دل
از حصار بدبینی و کین

درست میگی ... من عادت کردم همیشه منتظر باشم ... انتظار کشیدن برای اتفاقاتی که حتی درصد رخدادنش ممکنه صفر باشه ... شاید یه جورایی حماقت باشه ... نمیدونم این همه امید الکی چه فایده ای داره  ... ولی این انتظار فرق داره چون اجازه اش را گرفتم !!!!! 

پ.ن بی پ.ن اصل مطلب همینه !

« کربلا » نامه

عده ای گفتند که این قسمت بود
عده ای دیگر بگفتند که همت بود

ای آمده در سرزمین وحی اگه باش
نی همت و نی قسمت و این دعوت بود

واقعا اینکه میگن باید دعوت بشه برام ثابت شد ...
دو نفر از مدیران شرکتمون از ماهها قبل برنامه ریزی کرده بودند که تحویل سال را کربلا باشند ... قرار بود با یه کاروان از مشهد قبل از ما اعزام بشن . از ۲هزار نفر سهمیه مشهد ، ۲۰۰نفر سهیمه را کم میکنن و هر دوشون جزو حذف شده ها قرار میگیرند ولی من در هفته پایانی سال همه کارهام انجام شد ... امیدوارم مهمون خوبی بوده باشم ...

تو بین الحرمین و نجف به یاد همتون بود ...


با لهجه عربی پرسید : انت ایرانی ؟
گفتم : نعم ! من التهران !! چطور ؟!!!!
گفت : ایرانی برادر عراقی ! انت شیعه انا شیعه ! شیعه با شیعه برادر !!! من تهران بودم رفتم مشهد !! امام رضا !
منم فقط نعم نعم گفتن بلد بودم گفتم : نعم !! آف کرس !!!!!!!
گفت : چند وقته فی کربلا ؟ ( فارسی صحبت کردنش مثه عربی صحبت کردن ما بود !!همه چی را با هم قاطی میکرد  )
با انگشت نشون دادم : ثانی !!
گفت : کربلا چطور !!
گفتم : کربلا خوب ولی خیلی کثیف !!
گفت : کربلا خوب ولی کثیف ! تهران تمیز ولی دزد کثیر !!

شما بودین چی میگفتین ؟!!!!


زندگی بعضی وقتها یه تلنگرهایی ( به فتح ت و ل و ضم گ !!) به آدم میزنه ...
تو اوج سلامتی ، یه بیماری ! تو اوج خوشبختی ، یه مشکل ! و تو اوج لذت ...
بعضی وقتها بهتره به اطرفامون با دقت بیشتری نگاه کنیم ...

پ.ن۱ : مطمئن باشین اگه همت کنیم ... بازم دعوتمون میکنه !!!

« خداحافظ » نامه

تو - سلام ٬ ببخشید شما رو خط من تماس گرفتین !؟؟
من - سلام ... ! منم ... ! سال نو مبارک !!
تو - مرسی !!
من - ببخشید مزاحم شدم !! راستش تا یه ساعت دیگه مسافرم ! عازم سفر کربلا هستم ...
تو - به سلامتی !!
من - میخواستم ازتون خداحافظی کنم و حلالیت بطلبم ...
تو - مرسی !!
(مکث)
من - خونواد خوبن ! پدر بزرگوارتون خوبن !؟
تو - بهترن !
من - اونجا کاری ندارین ؟!! 
تو - نه ! مرسی !
من -  به خونواده محترم سلام برسونین !! ببخشید مزاحم شدم! خداحافظ !
تو - خدا حافظ !!

کمتر از یه ساعت به حرکتمون مونده ! از همه شما هم حلالیت میطلبم و قول میدم اونجا به یادتون باشم ... ایشالا فردا ظهر نجف هستم ... همراهم را هم همراهم میبرم !!!!!!!!!!!!!

پ.ن ۱ : التماس دعا !!
پ.ن ۲ : التماس دعا !!!
پ.ن ۳ : به امید دیدار !!!!

« اس ام اس » نامه

تو سال گذشته ... در ! دیوار ! چوب ! تخته !  با من فرقی نداشتن ...
... ولی تو برام فرق داشتی ...


۱- دو روز دیگه بهار میاد ، همه چی تازه میشه !! سال ، ماه ، روز ، هوا و طبیعت ! ولی یه چیز کهنه میشه که به همه این تازگی ها می ارزه اونم دوستیمونه !!! (ه)

۲- این اس ام را تا 4شنبه نخون ..میگم چهار شنبه.. فکر کردی میخوام سال نو را تبریک بگم ! عمرا ! یادت باشه اخرین نفری که تو سال جدید حالت را گرفت من بودم . (م.ز)

۳- happu new year  امیدوارم سال خوبی را پیش رو داشته باشی . (ب)

۴- پیشاپیش اغاز سال 14086اهورایی ، 7029 میترایی ، 3745 زرتشتی ، 2566 شاهنشایی ، 1386 خورشیدی و 6757 عاشوری فرخنده باد . (ب)

۵- امروز ذونفر از من ادرس و شماره تلفنت را گرفتن و قول دادن که سال دیگه هر روز بهت سر بزنن ! یکی خوشبختی و اون یکی موفقیت . (پ.گ)

۶- درود بر ایران و ایرانی ! با گرامیداشت 29 اسفند و یاد دکتر مصدق ، جشن نوروز برشما خجسته باد . (ح.ن)

۷- بر ما سالی گذشت ، بر زمین گردشی و بر روزگار حکایتی . امید که آن کهنه رفته باشد به نکویی و این نو همی اید به شادی . (ن.ق)

۸- سایه حق ، سلام عشق ، سعادت روح ، سلامت تن ، سرمستی بهار ، سکوت دعا ، سرور جاودان . این است هفت سین ما ! (ن.ق)

۹- انیشتن ، رازی ، نیوتن ، ادیسون ، گراهام بل ، من و دیگر اندیشمندان بزرگ جهان سال نو را به شما تبریک میگوییم . (م.ک)

۱۰- دنیا را برایت شاد شاد ، و شادی را برایت دنیای دنیا آرزومندم . از امروز هرروزتان نوروز ، نوروزتان پیروز . (س.ن)

۱۱- میکائیل ، جبرائیل ، اسرافیل ، من و دیگر فرشتگان سال خوبی را برایتان ارزومندیم . (م.ک)

۱۲- با ارزوی 12ماه شادی ، 52 هفته خنده ، 365 روز سلامتی ، 8760 ساعت عشق ، 525600دقیقه برکت ، 3153000ثانیه دوستی برای تو دوست گلم . (آ.م)

۱۳- نوروز1386 مبارک ، دلتون پر نور ، قلبتون لبریز از عشق ، زندگیتون پر صفا باد . (آ.م)

۱۴- سال جدید مبارک میخواستم برات سبزه بفرستم گفتم شاید بخوریش برات اس ام اس زدم ! (ش.ا)

۱۵- ****(((( بوم )))) ***** اغاز سال 1386 خورشیدی و عید نوروز هنوز نشده ! یکی ... (م.ر)

۱۶- فرا رسیدن بهار و نوروز باستانی ، پیشاپیش بر شما و خانواده محترم مبارک ، با ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون در سال جدید . (م.ز) ( این پبام روز اول عید به دستم رسید )

۱۷- میدونم این روزا انواع و اقسام تبریک نوروز برات میرسه ! پس من فقط ایتو از خدا برات میخوام 1000بار سلامتی 300بار شادمانی 80 بار پیروزی و 6 بار امید و 1386 بار برکت . (غ.ک)

۱۸- اگه شما هم فکر میکنی احسن الحال تو سال جدید ، ظهور اقامون امام زمانه ... بیایین دعا کنیم تو سال جدید احسن الحال نصیبمون بشه . (ن.ق)

۱۹- باغ جنت همه وقت از آثار صحبت دوست ** تازه ، عطرافشان ، گلباران باد . نوروز بر شما مبارک . (ر.ر)

۲۰- دلم میخواست برای عرض تبریک ، دانه سیب ، شاخه سنبل ، یا یه بغل سبزه به سوغات آورم ! دیدم جنبه نداری قبل از سال تحویل میخوریش ! (د.ز)

۲۱- نوروز باستانی بر شما مبارک باد !!!!(ع.آ) (کوتاهترین پیام )

۲۲- 1 نفس یاد خدا ، 3 سبد خاطره آسوده و شاد ، 8بغل شبنم آرامش صبح ، 6هزار آینه از جنس دعا ... همه تقدیم تو باد . (ن.ک)

۲۳- ساحل سرسبز سعادت سرخوشی سلامتی سربلندی و سرور بهمراه یک دسته گل سنبل و سوسن تقدیمتان .(م.ر)

۲۴- مانده تا یخ زمین آب شود ، مانده تا سینه ما پر شود از صحبت سنبوسه عید *** پس چه باید بکنم من که در موسم بی چهچهه سال ، تشنه زمزمه ام ... فرا رسیدن شکوفه های طبیعت و عید سعید بر شما مبارک . (س.م)

۲۵- فرا رسیدن عید نوروز و بهار دل انگیز را تبریک عرض نموده و روزگاری سرشار از شادی و طراوت همراه با سعادت و سلامتی برایتان ارزومندم . قدمهاتون استوار ، ایمانتون پایدار و قلبتون از آرامش الهی سرشار باد (ح.م)

۲۶- سالی همرنگ بهار ، طراوتی چون تابستان ، زیبایی چون پاییز و با برکتی چون زمستان برایتان آرزومندم . (ح.د)

۲۷- بهار تکرار گل است و بهشت تکرار بهار با ضریب بی نهایت ! اگر بهار را در خود تکرار کنید بهشت همین جاست ! پس بهار بهشت آفرین بر شما مبارک . (ن.ک)

۲۸- یک آسمون گل یاس و میخک * یک دریا عشق و اشتیاق و پولک ** یه حس مهربون یه قلب کوچک * فقط میخواد بگه عید نوروز مبارک ( ناشناس !!!)

۲۹- بخت یار ، سازهای عاشقان همواره کوک ، سال برکت ، سال شادی ، سال خوک !!! ن.ق

۳۰- در پناه خداوند منان و زیر چتر پر مهر امام زمان (عج) ، امید است که سال 86 را سال پیوند با حضرتش قرار دهیم . (ت)

۳۱- محرابی هست ، سیب هست ، ایمان هست ، آری تا شقایق است زندگی باید کرد .. بهاری رنگارنگ و سالی پر خیر برکت تقدیم شما و خوانواده محترمتان ... (ا)

۳۲- مثل ماهی زنده ، مثل سبزه زیبا ، مثل سمنو شیرین ، مثل سنبل خوشبو ، مثل سیب خوشرنگ و مثل سکه با ارزش باشید .(ر.غ)

۳۳- سال نو مبارک ، تو اولین شب جمعه سال اموات را فراموش نکنیم !!! یه فاتحه+سه صلوات (دوستدار اموات ٬ پسرخاله ام )

۳۴- تام کروز ، براد پیت ، الپاچینو ، من ، دیکاپریو و دیگر خوشتیپ های جهان سال نو را به شما تبریک میگوییم .(ناشناس!!!)

پ.ن۱ : اینهمه تبریک ! این همه دعای خیر ! (با حذف تکراری ها)  کدومش فقط فوروارد بوده کدومش از صمیم قلب بوده !!!؟
پ.ن۲ : خدایی اینهمه استعداد !!! بعد میگن فرار مغزها !! این همه مغز پر استعداد داریم !!

پ.ن۳ : فکر نمیکردم سال نو را بهم تبریک نگن !! زندگی همینه !

پ.ن۴ : قرار بود واسه همدیگه موقع تحویل سال دعا کنیم ! فقط دعای یک نفر برام گرفته !!

پ.ن۵ : ۳روز دیگه این موقع ...

پ.ن۶ : برام دعا کنید ... بقول معروف حلالم کنید ... خدا نگهدار ... 


پس نوشت : خواب دیدم خشایارشاه از فرط عصبانیت از فیلم سیصد زنده شده و دارد لشکر جمع می‌کند تا به هالیوود حمله کند. چشمش افتاد به پوستر احمدی نژاد که شالی سیاه و سپید دور گردنش بود. دستش را مشت کرده دهانش باز و دندانهایش هویدا بود.
عقب عقب رفت با لکنت زبان پرسید: این تصویر از آن کیست؟!
پاسخ شنید این حاکم امروز ماست.! با دو دست چنان بر فرق کوبید که نقش زمین شد.
قبل از رحلت مجدد گفت: آبروی گذشته پیشکش, آبروی امروزتان را نجات دهید...

پ.ن پس نوشت۱ : همچنان فیلم ۳۰۰ در صدر فیلمهای پرفروش روز قرار دارد !!!
پ.ن پس نوشت۲ : این نوشته به هیچ عنوان سیاسی نیست !!!