چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

« هوس » نامه

هوس یه هویج بستنی کردم ...
ازونا که تو گلدون میریزن !
یادته ...

هوس کردم مست کنم ...
اونم با طعم تمشکش !
یادته ...

هوس کردم سرت را بذاری رو شونه هام ...
چشمهات را هم ببندی !
یادته ...

هوس کردم زیر بارون باشم ...
اونم یه بارون سرد ! با اشک !
یادته ...

هوس پیاده روی کردم ...
از خیابون ازادی تا تهران پارس !
یادته ...

هوس قلیون کردم ...
اونم تو بهارستان ...
یادته ...

هوس همون دستای سرد را کردم ...
که وقتی میگرفتم ...
یادته ...

هوس کردم یه بار دیگه برم پارک طالقانی ...
اما چه فایده تو دیگه همراهم نمیشی  ...
یادته ...

هوس کردم برم پیتزا بخورم همون جای همیشگی ...
راستی میگن « شنگ » اسم سبزیه !؟
یادته ...

هوس کردم بازم صدام بزنی ...
تو نیمه شب ...
یادته ...

هوس کردم یه بار دیگه من و تو باهم یکی بشیم ...
آغوش در آغوش هم ...
یادته ...

هوس کردم پنج شنبه هام باز فقط من و تو باشیم ...
فقط من و تو ...
یادته ...

هوس کردم پفک چرخی بخرم با رانی آلبالو ...
میدونم مسخره است !
یادته ...

هوس کردم یه بار دیگه من با بقیه فرق کنم ...
مزخرف بودنم هم فرق داشته باشه ...
یادته ...

هوس کردم ...
...

سه تارم را بر می دارم ... 
فکرم را متمرکز میکنم ...
میزنم ...
فا ... سل ... لا ... سی ... دو ...

پ.ن : الان من یه پتانسیل « هوس » هستم !! خوبه یا بد ؟!

یه چیز با ربط :  روزهایی که بی تو می‌گذرد .... گرچه با یاد توست ثانیه‌هاش .... آرزو باز می کشد فریاد: .... در کنار تو می‌گذشت، ایکاش! ( مشیری )

یه چیز واسه خودم : نفسم تنگ است ... مرگ نزدیک است !

« مرگ » نامه

می پیچد ...
صدای ترمز ...
سیاه میشود ...
جیغ فریاد ....
گریه کودک ...
فریاد ...
نه ...

همین !

« مرگ » یعنی ... !

 « مرگ » را هم باور کن !

پ.ن : وقتی شنیدم باورم نشد ... اما دیدم !

یه چیز با ربط : وقتی نبینی ! نگویی ! احساس نکنی ! دلتنگ نشی ! یعنی « مرگ » !!

یه چیز برای خودم : باورت دارم باورتر از « زندگی »

« ...» نامه ۷

با امید خطهایم را خواهم شمرد
خطهایی که بر قلبم کشیده ام
« انتظار » ش زیباست
« انتظار » آزادی دل
از حصار بدبینی و کین

درست میگی ... من عادت کردم همیشه منتظر باشم ... انتظار کشیدن برای اتفاقاتی که حتی درصد رخدادنش ممکنه صفر باشه ... شاید یه جورایی حماقت باشه ... نمیدونم این همه امید الکی چه فایده ای داره  ... ولی این انتظار فرق داره چون اجازه اش را گرفتم !!!!! 

پ.ن بی پ.ن اصل مطلب همینه !

یه چیز با ربط : چقدر این نوشته آشناست !!
یه چیز بی ربط : ...

یه چیز واسه خودم : دقیقا یکسال شد ! هنوز هم فکر میکنی حماقته !

« ...» نامه ۶

زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم ...
...
ببار باران ... ببار ...
...
کس نمیداند باران چیست ؟!
...
هنوزم عطر تو تو اتاقم پیچیده !
...
بهار را باور کن ...
...
در انتهای جاده خیس تو را میبینم ...
...
سکوتم از رضایت نیست ...
...
قصه من و بارون هم برات « تکراری » شده ..
...
راستی نمیدونی چرا عطر این باران فرق کرده !؟!

پ.ن : ممنون که برای بارش دعا کردی ... حقا که فرشته بارانی !

یه چیز بی ربط : همیشه نتیجه دوست داشتن دیوانگیست !

یه چیز برای خودم : دلم بوسه میخواد ... یه بوسه از ...

« ...» نامه ۵

میخواهمت ...
                   مثه هرشب ....
میخوانمت ...
                   مثه هرشب ...

اما میدانم ...
 هرشب در ان هنگام که در هیاهوی تاریکی ...
به دنبال سیاهی چشمانت میگردم ...
و تو را فریاد میزنم ...
تو چشمانت را میبندی ...
تا در ظلمت آن گم گردم ...

و من ...
حیران و سرگردان ...
خسته ...
در آن تاریکی ...
...

پ.ن :  شب !!! ...

یه چیز بی ربط : همیشه بدتر از اتفاقی که برات پیش اومده ممکن بوده پیش بیاد !!

یه چیز به خودم : دلم تو را میخواهد ... اما ... تو دلم را نمیخواهد ...


پس نوشت : بارون ... تو ... بارون ... من ... بارون ... عطر ... بارون ... آغوش ... بارون ... ماه ... بارون ... اشک ... بارون ... سکوت ... بارون ... بارون ... ... ...

« ...» نامه ۴

 

امشب ...
                من ...
                           اشک ...
                                            تو ...
                                                       عشق  ... 
                اما ..
                              او ...
                                      درد ...

میتوانستیم درد را با عشق و اشک درمان کنیم !

پ.ن : امشب ب... ش... ز...ه  ! لطفا براش دعا کنید !

یه چیز برای خودم : اگه برات مهم بود ٬ نمیذاشتی کار به اینجا برسه !!


 پس نوشت :

یه چیز برای تو : ...

 

« ...» نامه ۳

نشستم به انتظارت امدنت ...
                       ...
                              امدی ...
                      اما ...
                                              ...
                            ندیدی ...
                   انچه در زیر قدمهایت بود...
ایستادی و پرسیدی ...
                                چند ؟ ...
گفتم ... اکنون هیچ ندارم ...
دلی داشتم که گهگاه برایت تنگ میگشت...
...
خندیدی و گفتی :
                       تو هم به مانند همه ...
...
و آرام آرام دور شدی ...
بی انکه احساس کنی ...
                   آنچه در زیر قدمهایت بود ...

پ.ن : باز هم شب باز هم ...

یه چیز برای خودم : ...

« ... » نامه۲

The heart dies
A slow death

Shatting each hope
Like leaves

Until one day
they are not

 No Hope
 Nothing Remains

...

پ.ن : ...

یه چیز با ربط : کسی که محبت میکند هیچگاه تنها نیست و کسی که تشنه محبت است ٬همیشه تنهاست ! ( دلیلش همینه ! )

یه چیز بی ربط : خسته ام ...
                                  خسته تر از تو ...
                                                               ...

یه چیز برای خودم : دوستت دارم ... میدانم میدانی ... ای کاش باور داشتی !

حرف اخر : یه جایی خوندم اگه این سه نقطه ها نبود معلوم نبود چه بر سر قلب ما می آمد !!

« حاجت » نامه

یادش بخیر ...
یادمه ... دقیقا پارسال همین روز بود ( سیزده بدر ) و همین ساعت ، بعد از نماز مغرب و عشا ...
گفته بودی عاشق امام علی(ع) و حرمش هستی ... رفتیم حرم ...

تو حرم حضرت علی(ع) نشسته بودی... بهم گفتی که یاد خانه سالمندان کهریزک افتادی!!!!!!
اصلا حالت خوب نبود !!!! ولی میگن این حال خوب نبودن ٬ اصل حاله !
نماز زیارتت را خوندی ...
مکثت تو قنوت زیاد بود ، فکر کنم باز...

زیارتت تموم شده ... اما دوست نداشتی برگردیم ... گفتی بریم تو ایون اصلی بشینیم و دعا بخونیم...
رفتیم تو ایون نشستیم... هوا سرد بود ... خوابمون میومد و سوز و سرما به صورتمون میزد ...
زیارت جامعه کبیره را خوندی ...
آخرش نوشته بود « حاجت خود را بخواهید انشاءاله برآورده میشود » ...
یه نیگا به من کردی و چیزی نگفتی...!!
گفتم منو دعا کن :دی !!

 دعا نکرده مفاتیح را بستی!

قرآن را برداشتی ... زیر لب چیزی خوندی ... بازش کردی ... سوره توبه !!!!!!!!!!
مات و مبهوت آیه را بلند خوندی ! « به انها از رحمت خدا و بهشت نعیم که در آن خواهند بود بشارت دهید !
ازم پرسیدی یعنی چی ؟!!! تو سوره توبه !! اونم دقیقا یه ای بشارت !! گفتم نمیدونم ایشالا خیره !...

دوباره قرآن را بستی !!! میدونستم دلت میخواد بازم خوب بیاد ! دستات میلرزید !! دوباره قران را باز کردی ... سوره کهف !!!!!
ایه را خوندی : کسانی که در کارهایشان به خدا توکل میکنند ضرر نمی کنند !!!!

قرآن را بستی ! 
مفاتیح را باز کردی دوباره دعای جامعه کبیره را آوری !! شروع کردی به خوندن...  دوباره به همون متن رسیدی « حاجت خود را بخواهید انشاءاله برآورده میشود » ...

چشمات را بستی و ... !

...
اله اکبر ... اله اکبر ...
...
اذان صبح بود ... خوشحال بودی که ازین سفر دست خالی بر نمی گردی ...
اینجا بود که بازم بهت حسودیم شد ...

( توضیح : این متن از نوشته های قدیمم بود که تازه یافتیده شد و تغییر داده شد و قرار داده شد )

پ.ن : بارها بهت گفتم « انشاءاله هرچی میخواهی خدا بهت بده ! » ... ولی یادت نبود من از آن هیچکس نیستم !!!

یه چیز بی ربط : حس میکنم دارم میرم رو اعصاب همه ! دوبار تو خونه امروز دعوا کردم ! مثه کسی شدم که تو یه باتلاق گرفتار شده هرچی تقلا میکنه بیشتر نابود میشه ! مغزم کار نمیکنه هنگ هنگه ... تمام برنامه هام را هم اندتسک کردم ولی نشد ! راستی کنترل آلت دیلیت چیکار میکنه؟!

یه چیز با ربط :
...
من دلم میخواهد...
صبح هرگز نشود، شب باشد...
من به تاریکی دنیای خودم، خوش باشم...
و در این دنیایم...
روشنی راه نیابد هرگز...

مگر آنروز که تو...
کنی از شرق طلوع...
مثل خورشید بتابی به دلم...
روز را هدیه کنی بر قلبم...
و سیاهی را با خود ببری...

یه چیز هم واسه خودم : دارم تقاص پس میدم ...