چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

« کنسرت » نامه

امشبم باز ای خدا، آغوش از جانان تهی‌است
چون دل ِ فرسوده‌ای، کز گوهر  ِ ایمان تهی‌است

نیست شور  ِ زندگانی، در وجودم بیش از این
مثل جسم  ِ مُرده‌ای، کز الطفات ِ جان تهی‌است

بود روزی خانهء دل، سینهء بی‌کینه‌ام
لیک امروز این سرا، چون کلبه‌ای ویران تهی‌است

سُست بنیاد است بی آرام  ِ جانم، جان ِ من
مثل دیواری گِلی، کز آجر و سیمان تهی‌است

مُلک ِ دل را شاه باید، تا شود آرام و رام
بی تو این مُلک ِ گران، از نعمت ِ سلطان تهی‌است

عید آمد، تازه شد هر چیز، غیر از مُلک ِ دل
خانهء ویران همیشه، از سر و سامان تهی‌است

فکر  ِ رفتن را ز سر بیرون کن، ای غمخوار  ِ من
بی تو سیمای جهان، از چهره‌ای خندان تهی‌است

مثل ِ رامین نیست همتایی، برای عشق ِ ویس
از حضور  ِ پهلوان، پهنای این میدان تهی‌است

آید از یکسو خبر روزی، که رامین رفت، رفت
جای او آنروز، اندر محفل ِ پیران تهی‌است

شیر بود او، گرچه پیری از کَفَش طاقت رُبود
جای شیری پیر، اندر بیشهء شیران تهی‌است

بی اجازه ی رامین عزیز !!


 -- طبقه دوم روبروی جایگاه دارم ۱۰۰هزارتومن ... طبقه بالاتر هم میشه ۷۰هزارتومن ... حالا چندتا میخوایی ؟!!
- یه دونه واسه خودم ! اگه ۲۰هزارتومن بدین من یکی میخوام !؟!
-- برو بابا دلت خوشه ۵۰هزارتومنی هم هستن نمیدیم !!
یه نفر که بحث ما را میشنید اومد جلو و گفت :
* یه دونه سالن ردیف ۵دارم میدم ۱۵۰هزارتومن !!!!!!!!!!
- چند ؟؟؟
* ۱۵۰هزارتومن ! الان اونطرف یه نفر داره ردیف۲ را ۲۰۰هزارتومن میفروشه !!!!!
-- ببینم بلیطت را با دوتا بلیط طبقه سوم عوض میکنی؟؟؟
* بچه گیر اوردی ؟ میگم ۱۵۰هزارتومن !
جمعیت دورمون زیاد شد . دیگه خیلی داشت تابلو میشد بحثمون ! خودشون جمع را بهم زدند !
خیلی جالب بود ! اگه یه نفر را چشم بسته تو این جمع می اوردین ٬ اصلا باورش نمیشه اینجا ایران باشه اونم ساختمان وزارت کشور !!! تریپ های هنری با اون ریشها و پالتوهای تابلو و کراوات های رنگ و رو رفته ( که احتمالا کلاس جدیدشونه !!) ! تریپ های سوسولی با اون قیافه های عجیب و شلوارهای غریب (انگار دارن میرن کنسرت شماعی زاده !!!) بعضا  ۱۸تا۲۰ساله ! تریپ ها تیر چراغ قورت داده با کراوات های نو که برچسب یکیشون هنوز روش مونده بود که بعضا ۲۰ تا ۲۳ساله ! تریپ خانومها هم که دیگه ... انگار اومدن مهمونی  !!! شاید دلیل اینکه این همه بلیط بازار سیاه کنسرت شجریان گرونه ٬ بخاطر همینه که دوساعت تو ایران خودمون هر تیپی هر مدلی هر جیغی هر دادی هر کاری دلت بخواد انجام میدی هیچکس هم کاری به کارت نداره !!!
با این بازار سیاهی که بلیطها داره فکر کنم درامد بلیط فروشها از خود شجریان بیشتر باشه ! ما که پشیمون شدیم از رفتن ! اون از بازی سایتش که اسم ما و دوستامون را از لیست پیش فروش حذف کرد ! اینم از بازار سیاه بلیط ...
راستی حالا من با این ۲۰۰هزارتومن پولی که از کنسرت نرفتن اضافه اوردم چیکار کنم ؟؟؟


در راستای اینکه دولت احمدی نژاد برای مذاکره با اروپا شرط گذاشته(!!!!!!) و همچنان دولتهای شرقی و غربی تو کف هاله نور دور احمدی نژاد موقع سخنرانی سازمان مللش موندن(!!!!!!!) و همچنین اینکه یه هواپیمای ۲۰۰میلیون دلاری تشریفاتی را به زور(!) تحویل گرفتن و قراره کرایه داده شود(!!!!!!!) . نکات زیر یاداوری میشود :
۱- هرچی که واسه ما خوبه واسه بقیه بده حتی اگه بمب اتم باشه ؟!!!!!! یا شایدم هواپیما !!!!!!!!!
۲- هرچی که دیگران کاشتند ما خوردیم ! دیگران هم برن فکری بحال خودشون بکنن !!!!!
۳- هرچی که دیگران ساختند ما سوختاندیم ( قافیه تنگ اومده !!) ! دیگران هم برن لبنان و اسپانیا و ... حالشو ببرن !!!
۴- هرچی که ...
راستی اقای خزعلی (البته پسرش) گفته که مجلس باید طرح عدم کفایت رئیس جمهور را تو برنامه هاش بذاره !!!! همینجوری گفتم الکی !!
 فکر کنم تولدش نزدیکه !!!
نظرات 2 + ارسال نظر
نرگس پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:33 ق.ظ

کاری نداره عزیز من... دویست تومن رو بده خودم برات خرج میکنم...دی:))
میبینم که به کنسرت نرسیدی...البته من هیچوقت تلاش نمیکنم برم بلیطش رو گیر بیارم از بی ذوقی زیاده منه که با سبک موسیقی اش حال نمیکنم دیگه....
باز تو گیر دادی به این بنده خدا...میان در اینجا رو تخته میکنند ها نگو....
از حالا تولدش مبارک...ببینم از اونم شیرینی میگیری یا فقط زورت به ما میرسه دی:)))

- ااااا ... راست میگی ها ! اصلا یادم نبود !!
- خوبه خودت میدونی ذوق نداری (ازونها که سوت میزنه :-" ) :پی !!! اصولا تو ذوق زن تشریف دارین :دی !
- در کجا را تخته میکنن ؟!!! من کی ام ؟ اینجا کجاست ؟؟؟ این ها را کی نوشته ؟؟؟
- نگه اینکه خیلی هم ...

نازنین پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:37 ب.ظ http://hozrangi.persianblog.com

به ما ی سر بزن

چشم ! ی سر میزنم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد