چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

چغندرنامه

روزنوشت های حاج اقا چغندر

« سئوال » نامه

کنارم بخواب و
به دورم بتاب و
از این لب بنوش
چو تشنه که آب وگل آتشی تو
حرارت منم من
که دیوانه ی بی قرارت منم من  

خدا دوست دارد لبی که ببوسد
نه آن لب که از ترس دوزخ بپوسد
خدا دوست دارد من و تو بخندیم
نه در جاهلیت بپوسیم بگندیم  

بخواب آرام پیش من
لبت را بر لبم بگذار
مرا لمسم و کن و دل را
به این عاشق ترین بسپار بخواب آرام پیش من
منی که بی تو میمیرم
لبت را بر لبم بگذار
که جان تازه میگیرم 

( شاهکار بینش پژوه ) 

پ.ن : ...تو خوبی هار را میشماری و من بدی ها را ...تو در جستجوی بهشتی و من در جستجوی مهر ... مهر آمد اما تو رفتی ... اکنون منهم دلم رفتن میخواهد ...


یکی از دوستام تعدادی سئوال اطلاعات عمومی برام فرستاد شما هم سوالات را بخوانید و جواب بدین :
۱ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟ 
الف) ۱۱۶ سال
ب ) ۹۹ سال
ج ) ۱۰۰ سال
د ) ۱۵۰ سال
فکر کردی خیلی ساده است ؟ خوب ما از سئوالهای ساده شروع میکنیم !!
۲ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟
الف) برزیل
ب) شیلی
ج) پاناما
د)اکوادور
میدونم این یکمی سخت بود ولی امیدوار باش تو در حال حل سخت ترین معماهای دنیا هستی !
۳ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟
الف) ژانویه
ب) سپتامبر
ج) اکتبر
د) نوامبر
منم در مورد این انقلاب بزرگ یه چیزایی شنیدم ولی عمرا نمیدونستی که توچه ماهی جشن میگیرند !
۴ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟
الف) ادر
ب) آلبرت
ج) جرج
د) مانوئل
گفتم سئوالها سخت تر میشه ... میدونستم شما اسم پادشاهان ایرانی را هم نمیدونین !!
۵ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟
الف) قناری
ب) کانگارو
ج) توله سگ
د) موش
خوب سئوالات تموم شد و میدونم جواب هیچ کدوم را درست نگفتین !! اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید بهتره پس جوابها را بخوانید :
۱ـ جنگ صد ساله در واقع ۱۱۶ سال طول کشید (۱۳۳۷ـ۱۴۵۳)
۲ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه
۳ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه
۴ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت
۵ـ توله سگ .اسم لاتین آن insularia canaria یعنی جزایر توله سگ
پ.ن : همیشه جملات اون معنی که ما فکر میکنیم را ندارند !
یه چیز با ربط :  مهر آمد ولی تو رفتی !!!
یه چیز بی ربط : منهم دلم رفتن میخواهد !!
یه چیز برای خودم : ... دلم یه عالمه چیز میخواد ...

نظرات 5 + ارسال نظر
میترا دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:58 ب.ظ http://mitili.persianblog.com

همچین از تهرانی ها دفاع می کنه و خودش و بچه تهرونی می دونه ُ، هرکی نشناسه فکر می کنه خودش تهرانو ساخته .. برو یره خودته جمع کن .. ای سوسول بازیارم واسه یکی بیا نشناست ..
---
سوالات جالب بود .. (البته از تو بعید بود تو این فازها هم بپری)

مرتضی اکبری سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:18 ب.ظ

جالب بود به قول میترا از تو بعید بود

نرگس جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ

من یه دونه اشو درست جواب دادما...

حتما اونم سئوال اخرا ؟؟؟ ؛) ...

nassim دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ب.ظ http://matrokeh.blogsky.com

man hamasho dorost javab dadam...khALI BASTAM

[ بدون نام ] یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:20 ق.ظ http://negah43112.persianblog.ir

بعد از مدتها شاید بیشتر از یکسال بود اینجا نیومده بودم هنوز سبک نوشتنت مثل گذشته است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد